2020-05-31 08:21 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Hírek arrow KKV Marketing Expo 2011 - Legyen kulcsstratégiája a vevőszerzéshez!

Hírek főoldal
Magyar vállalkozás
EU, Pályázat
Deviza, árfolyam
Válság
Internet
Facebook
IT
SAP
Google
Microsoft
eBay
CSR
Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 38 vendég van az oldalon.
KKV Marketing Expo 2011 - Legyen kulcsstratégiája a vevőszerzéshez! Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu   
2011-09-23 11:42
A tavalyinál kisebb létszámmal, de így is több mint 1000 fő vállalkozó részvételével rendezték meg szeptember 22-én a III. KKV Marketing Expot. Idén hasznos marketingpraktikákkal készültek a konferencia előadói, köztük Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója, aki 34 azonnal alkalmazható külföldi példán keresztül mutatott rá, hogy mennyire a vállalkozó leleményességén múlik egy cég piaci sikere.


Wolf Gábor előadásának fő üzenete: „Legyen mindig kulcsstratégiád a vevőszerzésben!” Ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy a sikeres vállalkozásokban olyan kiemelkedő és megbízható módszert (kulcsstratégiát) találhatunk, ami folyamatosan tudja biztosítani az első vevőket. Az iparági versenytársak lemásolása azonban eredménytelen, belterjes marketinghez vezet. Érdemes olyan, itthon nem ismert külföldi mintákat használni, amelyek meglepőek és kiemelkedően hatékonyak. Az egyik kedvenc példánk a 34-ből: Jay Leno amerikai showman esete, aki a karrierjét stand up előadóként kezdte. Azért, hogy az estéjére megtöltse a nézőteret, a taxisok belépőjét (és talán némi italt is) maga fizetett a bárban. Természetesen a taxisok örömmel mentek el a műsorra, majd másnap az utasoknak szívesen sztoriztak Jay Leno műsoráról. Ezzel megtalálta a véleményvezéreket, ráadásul tömegekhez juthatott el a híre.

Ilyen példákat könnyű találni - akár az interneten is -, de már kevesen vannak, akik fel is használják azokat a vállalkozásukban. Fontos lenne tehát, ha nem csak a szóbeszéd mondaná, hogy a magyarok leleményesek, furfangosak, hanem ez megmutatkozna a kisvállalkozások marketingjében is.

A marketingszakértő szerint az úgynevezett „kofa-szakaszon” mindenkinek túl kell esnie - vagyis amikor valami meglepővel és harsánnyal hívja fel magára a kezdő vállalkozó a figyelmet, „E nélkül egyetlen vállalkozás sem lesz sikeres” - vallotta a Wolf Gábor. Gondoljunk csak Klapka György vállalkozóra, aki egy kézzel írt tábla felmutatásával elérte, hogy később mindenki róla beszélt.

Fontosnak nevezte továbbá a publicitást is. „Kelts feltűnést! Irányítsd magadra a média figyelmét, mert a médiának sztori kell, és hozza a vevői érdeklődést, és teszi eladhatóvá a terméked!” - tanácsolta Wolf Gábor. Ne feledjük, hogy a referenciamarketing is egy kulcseszköz lehet. A vállalkozókat arra bíztatta, hogy régi vevőiktől kérjenek ajánlást, hogy újakat tudjanak szerezni. Igen hatásos, ha meg tudjuk lepni a vevőt, mert kevesebbet ígérünk, de többet adunk. Kiemelte ugyanakkor, hogy az árakciózás rossz reflex, a jól meghatározott árak viszont döntőek lehetnek a versenyben. Ha új termék bevezetéséről van szó, akkor szinte biztos, hogy a piaci áraknál magasabb áron érdemes pozícionálni. A szakértő szerint ez segít megteremteni egy induló vállalkozás piaci értékét és brand-jét.

Elővehető eszközök Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója 5 azonnal elővehető eszközt ajánlott a résztvevőknek:

  1. Kezdjük piackutatással: amellett, hogy megismerhetjük, mi jár a vevő fejében, érdeklődőket is szerezhetünk.
  2. A vevő fejében lévő harangokat kell kongatni: apelláljunk a vevők vágyaira. Ezt már egy-egy hírlevél megírásánál megéri szem előtt tartani, mert sokkal érzékenyebben és aktívabban reagálnak a vevők egy olyan üzenetre, amelynek napi aktualitása van. Most ilyen például a 27 százalékos ÁFA, és a gyengülő forint.
  3. Legyen termékkínálatunk: minden értékesítési fázishoz kínáljunk más-más terméket (szolgáltatást).
  4. Használjunk több marketingcsatornát: ne csak egy úton jusson el az marketingüzenetünk a vevőkhöz - ebben a multik jobbak ma, mint a KKV-k.
  5. Exkluzivitás: használjuk az exkluzivitást a már meglévő vevőknél, mert ezzel kampányszerűen is tudunk pluszbevételre szert tenni. Hosszabb nyitva tartás, vagy külön ajánlat a régi jó vevőknek, illetve a jobb kiegészítő termékek hozhatók fel példaként.
Nyírő Réka szerint is jó eszköz lehet még a keresztmarketing. „Ha összeáll egy zuhanyszűrőket értékesítő, valamint egy vegyszermentes szappanokra specializálódott vállalkozás, akkor garantáltan az egészségesen élő nőket tudják kölcsönösen megcélozni.” - említette példaként a tanácsadó. A lényeg, hogy kitűnjünk a versenytársak közül!

A PR vet, a Marketing arat A médiának az értékesítésben betöltött szerepéről Fülöp Zoltán PR szakértő, a Marketing Systems társalapítója tartott előadást. „Készpénzre váltható hírnév” című előadásában arra igyekezett felhívni a figyelmet, hogy „a PR nem lehetőség, hanem nincs más választása a vállalkozásoknak”. Fülöp Zoltán úgy érvelt, hogy a cégvezetők hosszútávon akkor tudnak sikeres vállalkozást felépíteni, ha a környezetük tisztában vele, hogy mit is csinál. Kik vagyunk? Mit akarunk? - Ez a két legfontosabb kérdés, amelyre tudni kell a választ. Csak ekkor hiszi el a környezet, és a vevő is, hogy hiteles a vállalkozás.

A médiakapcsolatok kiépítését szerinte már azelőtt érdemes elkezdeni, hogy arra valóban szükség lenne. A szakértő szerint a hitelesség szempontjából érdemes a szakmai médiánál kezdeni, és innen haladni tovább a kis helyi médiumok felé, majd onnan a hírlapokig, és végül a bulvárig. „A médiával légy alázatos, mert rajtuk keresztül a vevőidhez beszélsz!” - hívta fel a hallgatóság figyelmét a szakértő. Fülöp Zoltán nem győzte hangsúlyozni a vállalkozóknak, hogy csak hírértéket kommunikáljanak, ne tévesszék össze a médiát a reklámfelületekkel. A hírnevet tehát gondozni kell a PR segítségével és az alábbi képlet szerint érdemes gondolkodni:

HÍRNÉV = TETTEK + SZAVAK + VÉLEMÉNYEK


Tesztelj, vagy bízd profikra! Sebestyén Márton, a Konverzióklinika tulajdonosa már a webes alkalmazások jövőjéről beszélt. „A következő 1,5 év során olyan jelentős változások lesznek Magyarországon, amelyek az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már éppen zajlanak” - figyelmeztetett Sebestyén Márton. Az online marketing gyökeresen átalakul a jövőben: fontos lesz a továbbiakban is a keresőoptimalizálás, de a kis-, és középvállalkozások számára még ennél is több lehetőséget rejt a saját weboldal vevőbaráttá alakítása. Ennek érdekében követni kell a céges oldalon megfordult látogatóknak a mozgását, amelynek elemzése után egy sokkal hatékonyabb, és több profitot termelő online értékesítésre van lehetőség.

Legyen a vállalkozás több mint business! A KKV Marketing Expo díszvendége Falusi Mariann volt. A 90-es évek elején a Pa-Dö-Dő együttessel nagy sikert befutó énekesnő, a több mint 2 évtizedes karrierjéről azt mondta, hogy számára „az éneklés több mint business”. Szavaiból azt lehetett érzékelni, hogy saját marketingjét Lang Györgyivel tudja leginkább elképzelni, és abban a könnyűzenei műfajban, amivel a Pa-Dö-Dő sikeres lett. Az ő együttesüket nem tudták befolyásolni az évek alatt felbukkanó zenei irányzatok. A házigazda Wolf Gábor kérdésére, miszerint a kis-, és középvállalkozásokhoz hasonlóan mit csinált a nagy válaszutak előtt így válaszolt: „Ha van egy adottság, akkor azt következetesen végig kell vinni”.

Hozzászólások
hozzászólok keresés RSS
Hozzászólás
név:
e-mail:
 
website:
tárgy:
UBBkód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
Kerjuk irja be a kepen lathato kodot!
motor: !JoomlaComment 3.20

3.20 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Utolsó frissités ( 2011-09-23 11:53 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |