2019-09-15 10:27 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Internet arrow Keresés a közösségi médiában - Új magyar fejlesztés

Hírek főoldal
Magyar vállalkozás
EU, Pályázat
Deviza, árfolyam
Válság
Internet
Facebook
IT
SAP
Google
Microsoft
eBay
CSR
Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 16 vendég van az oldalon.
Keresés a közösségi médiában - Új magyar fejlesztés Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu   
2011-09-29 17:06
A közösségi média hatalmas mennyiségű tartalmat generál minden nap, de eligazodni már nem is olyan könnyű benne. A kereshetőségre talált megoldást két magyar vállalkozó. Módszerükre még a Facebook is figyel. Jelenleg tőkét szeretnének az új üzleti lehetőségbe bevonni.


A múlt héten elindult a Webee, egy új magyar vállalkozás webfejlesztésének meghívásos bétatesztje. Az oldal célja, hogy összefogja, és kereshetővé tegye a közösségi médiában megjelenő tartalmakat. A hazai üzleti ötlet progresszivitását mutatja, hogy a legnagyobb közösségi oldal, a Facebook is a múlt héten jelentett be egy, a Webee megoldására sok szempontból hasonlító új funkcionalitást.

A vállalkozás alapítói, Kozma Gergely és Bencsik András, 2011. Szeptember 20-án mutatták be először a nyilvánosságnak szolgáltatásukat. A prezentáció megtartására a Valley Connect inkubátor program által szervezett Demo Day-en került sor, mely inkubátor egyben a Webee projekt első hivatalos partnere és finanszírozója.

A prezentáció keretében az alapítók a közösségi tartalmak átláthatóságának problémáját vetették fel és oldották meg is egyben az általuk készített webes alkalmazással. Az előadásból kiderült, hogy a Webee igazi ereje három pilléren alapul, melyek a következők:

Közösségi napló: Ez a pillér az információk rendelkezésére állását biztosítja. Az alkalmazás a felhasználók közösségi aktivitásait egységes formába önti, kronológiai sorrendbe rendezi, és követhetővé teszi (Timeline). Jelenleg négy felületet támogat a rendszer: Facebook, Youtube, Twitter és a Wordpress.com tartozik az elérhető alkalmazások közé.

Keresőeszköz: A Webee számos formában teszi lehetővé az előbb említett napló böngészését. A felhasználónak módja van szöveg, eredet, tartalomtípus és megjelenési idő szerint keresni, illetve szűrni. Ez a funkció az információ gyors elérést biztosítja, időt takarít meg.

Közösségi névjegy: Az üzleti szempontból is előnyös újítás látványos és dinamikus formába csomagolja a közösségi aktivitásokat, melyek mellé névjegykártya funkciókat is rendel. Rendezvények, konferenciák követésére, személyes - és cégprofil bemutatására is egyaránt alkalmas ez a Social Card.

Az alapítók jelezték, hogy kockázati tőkét szeretnének bevonni a szolgáltatás piaci bevezetéséhez, illetve várják a béta felhasználók jelentkezését a rendszer teszteléséhez.

Az előadással szinte egy időben került beharangozásra a Facebook hamarosan induló új szolgáltatása, a Timeline. Gyors áttekintést követően a felhasználókban felmerülhet a kérdés, hogy érdemes-e a Webee és a Facebook Timeline között párhuzamot vonni. A válasz: sok a lényegi eltérés, de mindenképpen jelzi, hogy a legnagyobb közösségi oldal megítélése szerint is modern és szükségszerű egy, a Webee-hez hasonló alkalmazás.

Talán érdemes a legfontosabb hasonlósággal kezdeni: mindkét rendszer egy újfajta felhasználói profilt készít (FB mottó: „Tell your life story with a new kind of profile”), melyet a Webee vonatkozásában Social Card, míg a Facebook esetében ’badge’ formájában bármely oldalra be lehet illeszteni. Ugyancsak fontos kiemelni, hogy a mindkét megoldás nagy figyelmet fordít az információk nyilvánosságát korlátozó lehetőségek biztosítására.

Alapvető különbség ugyanakkor, hogy a Facebook Timeline csak saját rendszerből dolgozik, a felhasználó posztjaiból táplálkozik rangsorolási lehetőséggel. Ez a tulajdonság sűrített, véletlenszerű információfolyamot eredményez, mely a nosztalgia vízében mártózik. A felhasználóknak lehetőségük van múltbeli események, információk utólagos megjelenítésére, ezáltal apróbb történeteket vagy éppen egy élettörténetet kreálva. A keresési képesség egyelőre gyengének tűnik, jórészt a tartalom és az idő szerinti szűrésre koncentrálódik. A Facebook Timeline rejtett üzenete, hogy a felhasználó minél több időt töltsön és minél több információt osszon meg az oldalon, ezáltal táptalajt képezve a célzott hirdetéseknek.

Mindezzel szemben a Webee univerzális és sokoldalúan kereshető naplózást biztosít, mely elsődleges célja az összes információ azonnali rendelkezésre állása, átláthatósága és esetleges megosztása. A Webee rendszere nemcsak a tartalmak egymással párhuzamos megtekintését teszi lehetővé, hanem mások Timeline-jának egyidejű követését, csoportosítását is, illetve hangsúlyt helyez azok üzleti célból való felhasználhatóságára.

Összességében elmondható, hogy alapvető különbség van a két megközelítés között, mely szakadékot a későbbi evolúciós fejlesztések tovább mélyíthetik. A Facebook Timeline inkább egy nosztalgia-alkalmazás, míg a Webee az információk gyors elérhetőségét és felhasználását tűzi ki célul.

Hozzászólások
hozzászólok keresés RSS
Hozzászólás
név:
e-mail:
 
website:
tárgy:
UBBkód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
Kerjuk irja be a kepen lathato kodot!
motor: !JoomlaComment 3.20

3.20 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Utolsó frissités ( 2011-09-29 17:23 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |