A közösségi média hatalmas mennyiségû tartalmat generál minden nap, de eligazodni már nem is olyan könnyû benne. A kereshetõségre talált megoldást két magyar vállalkozó. Módszerükre még a Facebook is figyel. Jelenleg tõkét szeretnének az új üzleti lehetõségbe bevonni.
A múlt héten elindult a Webee, egy új magyar vállalkozás webfejlesztésének meghívásos bétatesztje. Az oldal célja, hogy összefogja, és kereshetõvé tegye a közösségi médiában megjelenõ tartalmakat. A hazai üzleti ötlet progresszivitását mutatja, hogy a legnagyobb közösségi oldal, a Facebook is a múlt héten jelentett be egy, a Webee megoldására sok szempontból hasonlító új funkcionalitást.
A vállalkozás alapítói, Kozma Gergely és Bencsik András, 2011. Szeptember 20-án mutatták be elõször a nyilvánosságnak szolgáltatásukat. A prezentáció megtartására a Valley Connect inkubátor program által szervezett Demo Day-en került sor, mely inkubátor egyben a Webee projekt elsõ hivatalos partnere és finanszírozója.
A prezentáció keretében az alapítók a közösségi tartalmak átláthatóságának problémáját vetették fel és oldották meg is egyben az általuk készített webes alkalmazással. Az elõadásból kiderült, hogy a Webee igazi ereje három pilléren alapul, melyek a következõk:
Közösségi napló: Ez a pillér az információk rendelkezésére állását biztosítja. Az alkalmazás a felhasználók közösségi aktivitásait egységes formába önti, kronológiai sorrendbe rendezi, és követhetõvé teszi (Timeline). Jelenleg négy felületet támogat a rendszer: Facebook, Youtube, Twitter és a Wordpress.com tartozik az elérhetõ alkalmazások közé.
Keresõeszköz: A Webee számos formában teszi lehetõvé az elõbb említett napló böngészését. A felhasználónak módja van szöveg, eredet, tartalomtípus és megjelenési idõ szerint keresni, illetve szûrni. Ez a funkció az információ gyors elérést biztosítja, idõt takarít meg.
Közösségi névjegy: Az üzleti szempontból is elõnyös újítás látványos és dinamikus formába csomagolja a közösségi aktivitásokat, melyek mellé névjegykártya funkciókat is rendel. Rendezvények, konferenciák követésére, személyes - és cégprofil bemutatására is egyaránt alkalmas ez a Social Card.
Az alapítók jelezték, hogy kockázati tõkét szeretnének bevonni a szolgáltatás piaci bevezetéséhez, illetve várják a béta felhasználók jelentkezését a rendszer teszteléséhez.
Az elõadással szinte egy idõben került beharangozásra a Facebook hamarosan induló új szolgáltatása, a Timeline. Gyors áttekintést követõen a felhasználókban felmerülhet a kérdés, hogy érdemes-e a Webee és a Facebook Timeline között párhuzamot vonni. A válasz: sok a lényegi eltérés, de mindenképpen jelzi, hogy a legnagyobb közösségi oldal megítélése szerint is modern és szükségszerû egy, a Webee-hez hasonló alkalmazás.
Talán érdemes a legfontosabb hasonlósággal kezdeni: mindkét rendszer egy újfajta felhasználói profilt készít (FB mottó: „Tell your life story with a new kind of profile”), melyet a Webee vonatkozásában Social Card, míg a Facebook esetében ’badge’ formájában bármely oldalra be lehet illeszteni. Ugyancsak fontos kiemelni, hogy a mindkét megoldás nagy figyelmet fordít az információk nyilvánosságát korlátozó lehetõségek biztosítására.
Alapvetõ különbség ugyanakkor, hogy a Facebook Timeline csak saját rendszerbõl dolgozik, a felhasználó posztjaiból táplálkozik rangsorolási lehetõséggel. Ez a tulajdonság sûrített, véletlenszerû információfolyamot eredményez, mely a nosztalgia vízében mártózik. A felhasználóknak lehetõségük van múltbeli események, információk utólagos megjelenítésére, ezáltal apróbb történeteket vagy éppen egy élettörténetet kreálva. A keresési képesség egyelõre gyengének tûnik, jórészt a tartalom és az idõ szerinti szûrésre koncentrálódik. A Facebook Timeline rejtett üzenete, hogy a felhasználó minél több idõt töltsön és minél több információt osszon meg az oldalon, ezáltal táptalajt képezve a célzott hirdetéseknek.
Mindezzel szemben a Webee univerzális és sokoldalúan kereshetõ naplózást biztosít, mely elsõdleges célja az összes információ azonnali rendelkezésre állása, átláthatósága és esetleges megosztása. A Webee rendszere nemcsak a tartalmak egymással párhuzamos megtekintését teszi lehetõvé, hanem mások Timeline-jának egyidejû követését, csoportosítását is, illetve hangsúlyt helyez azok üzleti célból való felhasználhatóságára.
Összességében elmondható, hogy alapvetõ különbség van a két megközelítés között, mely szakadékot a késõbbi evolúciós fejlesztések tovább mélyíthetik. A Facebook Timeline inkább egy nosztalgia-alkalmazás, míg a Webee az információk gyors elérhetõségét és felhasználását tûzi ki célul.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...