A magyar internetezõk az európai átlagnál kedvezõbben viszonyulnak a személyre szóló online reklámokhoz. A leiratkozási lehetõség azonban fontos elvárása a fogyasztóknak. Kutatási adatok 2011-bõl.
A magyar internetezõk kedvezõbben ítélik meg a közvetlenül címükre kapott online reklámokat, mint az európai átlag. A Nielsen 55 országban végzett 2011. évi elsõ féléves kutatása szerint, ha egy cég vagy intézmény információkat e-mailben, névre szólóan küld, azáltal értékesebbé válik a reklám a magyarországi címzettek többségének szemében.
Ha egy honlapra látogat, vagy Interneten keresztül vásárol valamit, majd ez alapján e-mailben kap hirdetést a magyar internetezõ, akkor tízbõl hatnak (58%) fontosabbá válik a reklám, mert személyesen neki szól. Továbbá 53 százalék úgy véli, hogy így ingyen juthat máshol fizetõs információkhoz.
„Könnyebbé teszik az életemet az e-mail címemre érkezõ hirdetések.” – állítja a magyar válaszadók 49 százaléka.
62 százalék azok aránya, akik akkor veszik örömmel a neten kapott hirdetéseket, ha bármikor lemondhatják, amivel a küldõ cég törli õket a címlistáról.
Ettõl eltérõen, a többi európai ország Internet felhasználói visszafogottabban viszonyulnak az online reklámokhoz: abban az esetben nyilatkoznak leginkább pozitívan az online hirdetésekrõl, - átlag 46 százalék - ha fennáll a lemondás és a címlistából való törlés lehetõsége.
Az európai átlag egyharmada (35%) szerint a hirdetés felértékelõdik azáltal, hogy névre szól, de csak 41 százalék számára könnyíti meg az életet. Az informálódás ingyenességét a vizsgált európai országok válaszadóinak 43 százaléka tartja elõnyösnek.
A magyarok 49 százalékos arányánál többen a lettek, oroszok, törökök és ukránok (sorrendben 50, 65, 68 és 77 százalékos mutatóval) gondolják, hogy a nevükre kapott reklámok könnyebbé teszik az életet.
Ennél a szempontnál különösen alacsony a dánok 15, svédek 19 és finnek 23 százalékos aránya.
Azzal kapcsolatban, hogy az online küldés felértékeli a hirdetési információkat a címzett számára, a magyarországi 58 százalék Európában a második legmagasabb arány. Ennél többen hasonló véleményt csak Törökországban képviselnek 66 százalékkal.
Ugyanakkor ezt a szempontot pozitívan legkisebb arányban a svájciak (14 százalék), németek (17) és osztrákok (18) ítélik meg.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...