A válság túlélésében szeretne segítséget nyújtani az elsõ alkalommal, kizárólag nagykereskedõ és gyártó cégek számára szervezett rendezvény. Kiderült, hogy érdemes a kiskereskedõk bevételnövelését támogatni, a stratégiát az együttmûködésre kell alapozni, és növelni kell a vevõi elégedettséget. A konferencián tanácsadók és a szakma képviselõi tartottak elõadásokat.
Tegnap, 2011. december 7-én került megrendezésre a „Tabuk nélkül a növekedésrõl” konferencia. A szakmai esemény célja segíteni a nagykereskedõ és gyártó cégeket a válság hatásainak kivédésében és a növekedésben. A konferencián - mely az elsõ kizárólag nagykereskedések, gyártó cégek fejlesztésérõl szóló rendezvény volt - mintegy hetven nagykereskedés és gyártó cég vett részt, jellemzõen közepes- és nagyvállalatok. Az eseményt Jagodics Rita nagykereskedelmi szakértõ és a NagykerMarketing elnevezésû vállalkozás szervezte.
„Aki új eszközöket használ, az új eredményeket kap” - kezdte elõadása bevezetõjeként Jagodics Rita. A konferenciát szervezõ NagykerMarketing vezetõ tanácsadója szerint Magyarországon a kiskereskedõk többségénél még gyenge lábakon áll a marketing és az értékesítés. Szerinte ezért elemi érdeke a nagykereskedõknek, hogy akár jelentõs szakmai és értékesítési képzéssel segítsék kiskereskedelmi partnereiket.
Ma már azonban nem elég, hogy valaki támogatással, rendezvények szervezésével segíti a partnereit. A nagykereskedõk számára lehetséges megoldást Jagodics Rita így vázolta: „A jövõ értékesítõje az üzletviteli tanácsadó, aki segít a bevétel-növekedésben, de leginkább egyfajta szemléletváltásban segít a kiskereskedõknek.”. A NagykerMarketing tulajdonosa óvta a nagykereskedõket az árengedménytõl. „Ez a vezetõk heroinja, és olyan függõséget okozhat, amely pár év alatt a vállalkozás végét jelentheti.” - figyelmeztetett a szakértõ.
Sterck Péter, a Dale Carnegie Training tulajdonos-ügyvezetõje a felgyorsult változásokra hívta fel a figyelmet. Szerinte a pénzhiány és a megfelelõ munkaerõ hiánya egyre égetõbb lesz a vállalkozások számára. Az elõadó szerint ezért a cégek, így a nagykereskedelmi vállalkozások számára is egy új vezetési modell, az együttmûködésen alapuló vállalatirányítás lehet a kiút a nehéz helyzetbõl. „A változásokat vezetni kell. Fontos, hogy a cégnek legyen víziója, és értékek, ne pedig termékek mentén értékesítsen.” - érzékeltette a szakértõ. Sterck Péter szerint a változás nem kényszer, hanem lehetõség, de csak azok a vállalkozások lesznek sikeresek benne, akik a megfelelõ információfeldolgozásban és a kiszolgálás minõségében hisznek - zárta elõadását a Dale Carnegie Training ügyvezetõje.
Pálinkás Gábor, a Page Consulting alapítója a kétirányú kommunikáció fontosságát hangsúlyozta. Szerinte egy nagykereskedõnek tudnia kell, hogy mi jár a vevõje fejében, a vevõnek pedig azzal kell tisztában lennie, hogy mi a nagykereskedõ elképzelése. A szakértõ szerint ez hozhat jó eladási eredményeket. Pálinkás Gábor rávilágított egy másik fontos dologra is: „Növelni kell a vevõi elégedettséget, mert csak a vásárlás élményét megélõ vevõ lesz majd hûséges vásárló.”. Szerinte a vásárlói elégedetlenség megfelelõ kezelése a cég árbevételeiben is kedvezõ változást hozhat.
Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa elõadásában saját példáján keresztül beszélt a növekedésrõl, bemutatva hogyan vált kisvállalkozásból piacvezetõvé. Elmondta, hogy egy vállalkozásban a legfontosabb, hogy hiteles terméket gyártsunk. „Ahhoz, hogy valaki sikerrel versenyezzen, ahhoz a piacán a legjobbnak kell lennie és gazdaságosan kell tudni gyártani.” - mutatott rá a versenyképesség lényegére. Hangoztatta a PR és a marketing fontosságát, melyeknek egymásra kell épülniük. Õ elõször márkát épített, melyre a keletkezõ forgalom 10%-át fordította. Végül a Szentkirályi stratégiájáról elárulta, célja, hogy multinacionális vállalatot építsen.
Purnhauser Dénes a Hauser termékeket gyártó és forgalmazó Avex Kft. vezetõje elõadásában bemutatta, hogy a nehézségek ellenére a válságból sokat lehet tanulni. Ugyanis egyrészt rávilágít a cégben lévõ hibákra és fejlesztendõ területekre. Az egyik legfontosabb ilyen a stratégiaváltás, a gyors változtatás képessége, melyben kiemelt szerepe van többek között a tervezésnek és célkitûzésnek, a technológiának, a rendszerek és folyamatok és azok fejlesztésének és az önképzésnek.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...