2022-05-29 03:41 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Hírek arrow A karácsony most sem volt erős

Tematikus hírek
Hírek főoldal
Magyar vállalkozás
EU, Pályázat
Deviza, árfolyam
Válság
Internet
Facebook
IT
SAP
Google
Microsoft
eBay
CSR
Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 2 vendég van az oldalon.
A karácsony most sem volt erős Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu   
2012-02-01 17:13
Csak az intenzívebb marketing tudott a tavalyi karácsonyi szezonban a vállalkozásoknak segíteni. Az elhúzódó válság hatására a vevők megszokják a spórolást, ezért még évekig megfontoltan fognak vásárolni. Tehát hosszabb távon még arra lehet számítani, hogy a vevőkért keményen meg kell küzdeni.


Már második éve stagnál a kis- és középvállalkozások karácsonyi forgalma, hiszen látszólag semmit sem változott az elmúlt évekhez viszonyítva. Azonban a változatlan forgalmat csak jóval intenzívebb marketinggel tudták a cégek elérni - derül ki a Marketing Commando által 2012 januárjában 3.000 fő részvételével végzett online kutatásból, melynek keretében negyedik éve kerül felmérésre a KKV-k karácsonyi forgalmának és marketing aktivitásának alakulása.

A pénzügyi válság elhúzódó hatásai figyelhetők meg a kisvállalkozások karácsonyi forgalmán. A kutatásban résztvevő 3.000 vállalkozás 36 százalékának az előző évihez viszonyítva nőtt a forgalma a 2011. évi karácsonyi időszakhoz képest; 40 százalékuk forgalma nem változott és 24 százalék forgalma csökkent. Az adatok szinte hajszálpontosan megegyeznek az egy évvel ezelőttivel.

Növekvő marketing aktivitás Számottevő változást mutat azonban a vállalkozások marketingaktivitása az elmúlt évhez képest. 2011-ben 46 százalékra nőtt azon cégek aránya, amelyek többet reklámoztak a karácsonyi szezonban az előző évhez képest, amikoris ez az arány 41 százalék volt. Ugyanakkor egyértelműen csökkent azon cégek aránya, amelyek kevesebbet reklámoztak karácsonykor: míg 2010-ben a KKV-k 11 százaléka nem hirdetett karácsonykor, addig 2011-ben ez az arány már csak 7 százalék volt.

A kutatás eredményei rámutatnak, hogy a stagnáló forgalmat intenzívebb marketinggel érték el a cégek. Ugyanakkor az adatok elemzéséből kitűnik, hogy a nagyobb forgalmat az intenzívebben marketingező cégek könyvelhették el, míg a legnagyobb arányban a nem marketingező cégek forgalma csökkent.

A kis- és középvállalkozások karácsonyi forgalmának változása a marketing függvényében 2011.

A marketing tevékenységet folytató cégek több mint fele (56 százalék) ért el nagyobb forgalmat 2011. karácsonyán, mint egy évvel korábban. 24 százalékuk tartotta a tavalyi szintet és alig 20 százalékuknak forgalma csökkent. Ezzel szemben jelentősen stagnáltak, vagy forgalomcsökkenést szenvedtek el azok a cégek, akik kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek.

Jobban kell látszani „A mai nehéz gazdasági helyzetben, amikor kevesebb a vevő és élesedik a konkurenciaharc, egy kisvállalkozásnak létkérdés a marketing, amivel megtarthatja a vevőit és újakat szerezhet. Intenzívebb marketingre van szükség, egyszerűen jobban kell látszani: intenzívebben kell kapcsolatot tartani a régi vevőkkel, nem hagyva, hogy a konkurens elcsábítsa azokat, ugyanakkor intenzívebben kell reklámozni, hogy minél több új vevőt szerezzünk.” - tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Gyors eredményeket garantáló és költséghatékony marketing eszközöket kell használni, melyek már rövid távon megtérülnek. Ilyen például a direkt marketing levél, a szórólap, a közösségi média (Facebook), az online videó, vagy az értékesítés orientált honlapok, és a saját vevőlistára küldött rendszeres email kampányok - tette hozzá a szakértő.

Ez csak rosszabb lesz! Az eddigi nagy nemzetközi válságok tapasztalata, hogy a vevők a maihoz hasonló krízisek hatására még sokáig megfontoltan hoznak vásárlási döntéseket, azaz a hosszú válság miatt szokássá válik a spórolás. Ezért ha a közeli jövőben javulna is a makrogazdasági környezet, még évekig lehet számítani arra, hogy óvatosabbak lesznek a vevők.

Ezért hosszabb távon arra kell berendezkedni, hogy meg kell küzdeni a vevőkért, ami felértékeli a vevőszerzés és ügyfélkezelés jelentőségét. Ilyen környezetben azok lesznek e legjobb helyzetben, akik minőségi termékekkel, kiváló kiszolgálással, és intenzív marketinggel várják a vevőket.

Hozzászólások
hozzászólok keresés RSS
Hozzászólás
név:
e-mail:
 
website:
tárgy:
UBBkód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
Kerjuk irja be a kepen lathato kodot!
motor: !JoomlaComment 3.20

3.20 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Utolsó frissités ( 2012-02-01 17:39 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >
Kapcsolódó témák


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |