Már második éve stagnál a kis- és középvállalkozások karácsonyi forgalma, hiszen látszólag semmit sem változott az elmúlt évekhez viszonyítva. Azonban a változatlan forgalmat csak jóval intenzívebb marketinggel tudták a cégek elérni - derül ki a Marketing Commando által 2012 januárjában 3.000 fõ részvételével végzett online kutatásból, melynek keretében negyedik éve kerül felmérésre a KKV-k karácsonyi forgalmának és marketing aktivitásának alakulása.
A pénzügyi válság elhúzódó hatásai figyelhetõk meg a kisvállalkozások karácsonyi forgalmán. A kutatásban résztvevõ 3.000 vállalkozás 36 százalékának az elõzõ évihez viszonyítva nõtt a forgalma a 2011. évi karácsonyi idõszakhoz képest; 40 százalékuk forgalma nem változott és 24 százalék forgalma csökkent. Az adatok szinte hajszálpontosan megegyeznek az egy évvel ezelõttivel.
Növekvõ marketing aktivitás Számottevõ változást mutat azonban a vállalkozások marketingaktivitása az elmúlt évhez képest. 2011-ben 46 százalékra nõtt azon cégek aránya, amelyek többet reklámoztak a karácsonyi szezonban az elõzõ évhez képest, amikoris ez az arány 41 százalék volt. Ugyanakkor egyértelmûen csökkent azon cégek aránya, amelyek kevesebbet reklámoztak karácsonykor: míg 2010-ben a KKV-k 11 százaléka nem hirdetett karácsonykor, addig 2011-ben ez az arány már csak 7 százalék volt.
A kutatás eredményei rámutatnak, hogy a stagnáló forgalmat intenzívebb marketinggel érték el a cégek. Ugyanakkor az adatok elemzésébõl kitûnik, hogy a nagyobb forgalmat az intenzívebben marketingezõ cégek könyvelhették el, míg a legnagyobb arányban a nem marketingezõ cégek forgalma csökkent.
A marketing tevékenységet folytató cégek több mint fele (56 százalék) ért el nagyobb forgalmat 2011. karácsonyán, mint egy évvel korábban. 24 százalékuk tartotta a tavalyi szintet és alig 20 százalékuknak forgalma csökkent. Ezzel szemben jelentõsen stagnáltak, vagy forgalomcsökkenést szenvedtek el azok a cégek, akik kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek.
Jobban kell látszani „A mai nehéz gazdasági helyzetben, amikor kevesebb a vevõ és élesedik a konkurenciaharc, egy kisvállalkozásnak létkérdés a marketing, amivel megtarthatja a vevõit és újakat szerezhet. Intenzívebb marketingre van szükség, egyszerûen jobban kell látszani: intenzívebben kell kapcsolatot tartani a régi vevõkkel, nem hagyva, hogy a konkurens elcsábítsa azokat, ugyanakkor intenzívebben kell reklámozni, hogy minél több új vevõt szerezzünk.” - tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértõ, a Marketing Commando vezetõ tanácsadója.
Gyors eredményeket garantáló és költséghatékony marketing eszközöket kell használni, melyek már rövid távon megtérülnek. Ilyen például a direkt marketing levél, a szórólap, a közösségi média (Facebook), az online videó, vagy az értékesítés orientált honlapok, és a saját vevõlistára küldött rendszeres email kampányok - tette hozzá a szakértõ.
Ez csak rosszabb lesz! Az eddigi nagy nemzetközi válságok tapasztalata, hogy a vevõk a maihoz hasonló krízisek hatására még sokáig megfontoltan hoznak vásárlási döntéseket, azaz a hosszú válság miatt szokássá válik a spórolás. Ezért ha a közeli jövõben javulna is a makrogazdasági környezet, még évekig lehet számítani arra, hogy óvatosabbak lesznek a vevõk.
Ezért hosszabb távon arra kell berendezkedni, hogy meg kell küzdeni a vevõkért, ami felértékeli a vevõszerzés és ügyfélkezelés jelentõségét. Ilyen környezetben azok lesznek e legjobb helyzetben, akik minõségi termékekkel, kiváló kiszolgálással, és intenzív marketinggel várják a vevõket.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...