Kiemelten fontos a gyors reagálás és a termékfotó, de nélkülözhetetlen a részletes termékleírás, és a pontos specifikáció is. Mivel lehet növelni a sikeresen megkötött üzletek arányát? Melyek a meghatározó szempontok egy cég beszerzési döntésében? Ezekre a kérdésekre keresett választ egy magyar B2B értékesítési portál a márciusában lezárt felmérésében.
A nagy volumenû kereskedelmi tranzakcióknak teret adó, online B2B piactéren az ajánlataikat megjelenítõ vállalkozások 50%-a talál új üzleti partnert - derült ki az Üzleti Ajánlatok.hu kis- és középvállalkozó felhasználói körében végzett megkérdezésébõl.
A gyorsaság a lényeg A megkérdezett 450 magyarországi cégvezetõ több mint 85%-a fontosnak tartja, hogy érdeklõdésére gyors válasz érkezzen. Ezt még a cégadatok pontosságánál és helyénvalóságánál (75%) is többre értékelték. 50%-uk számára annak is jelentõsége van, mikor csatlakozott a cég az üzleti közösséghez. Kevésbé érdekes a beszállító kapcsolattartójának fotója (40%), vagy a pozitív szavazatok („like”) száma.
Konkrét terméket, alapos részletekkel Hogyan jelentessük meg termékeinket egy virtuális B2B piactéren? Sajnos a „heti két kamion tûzifa” jellegû félmondat nem biztos, hogy elegendõ a megrendeléshez. A válaszadók 96%-a elvárja a részletes termékleírást, a pontos specifikációt.
Ugyanilyen arányban kattintanak szívesebben a termékfotót is tartalmazó bejegyzésekre. Szintén 90%-ot meghaladó mértékben kíváncsiak a szállítási információkra. Az sem mellékes, van-e készleten elegendõ áru és kapacitás a rendelés teljesítéséhez. Ezt a szempontok rangsorában a fizetési feltételek, a csomagolási egység és a minimális rendelési mennyiség követik szorosan. Nem elhanyagolható, mikor került feltöltésre az adott termék: a válaszadó vállalkozók 68%-a vélekedett úgy, számít a feltöltés dátuma. Inkább fontos, mint nem, hány fõ tekintette eddig meg az adott ajánlatot (58%).
A fizetési preferenciákban egyértelmûen tükrözõdik a biztonságra törekvés: a vállalkozások 83%-a a készpénzes fizetés mellett teszi le a voksát. 82% szerint a hagyományos banki átutalás is szóba jöhet. A szoftveres banki átutalást 70% alkalmazza.
Az elsõ oldal számít A termékkategóriákat, a kulcsszavas keresésre adott találati listákat böngészve a potenciális vásárlók 32%-a hajlandó tovább lapozni a hatodik oldalnál. A legtöbben 2-3 oldal áttekintése után abbahagyják a beszállítók feltérképezését.
Sokszorosára növeli tehát B2B értékesítési esélyeinket, ha termékeink az elsõ találati oldalakon jelennek meg. Érdemes minél konkrétabb, fotóval ellátott ajánlatokra bontani választékunkat, és rendszeres idõközönként elhelyezni a B2B értékesítési oldalakon, hogy folyamatosan aktuális kínálattal legyünk „szem elõtt”.
A business-to-business (B2B) piactér vállalkozások közötti kereskedelmi portál, melynek segítségével a termelõk (gyártók), nagykereskedõk és disztribútorok új piacokon népszerûsíthetik termékeiket és szolgáltatásaikat. A B2B piacterek élvonalbeli üzemeltetõi egyértelmûen Ázsiában mûködnek: a világ elsõ 50, vállalkozások közötti kereskedelmi portálja közül mindössze hármat irányítanak európai országból (az elsõ tizenötbõl pedig egy sem).
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...