Az 1937-ben Rodolfo Squinzi által alapított milánói székhelyû Mapei ma világvezetõ cég az építõipari ragasztók és építéskémiai anyagok gyártásában. A MAPEI cégcsoport a világ 5 kontinensén 29 országban tevékenykedõ üzleti hálózattá nõtte ki magát, ami 68 leányvállalatból és 60 gyártóegységbõl áll. A 2011-es árbevétele már meghaladta a 2 milliárd eurót (egészen pontosan 2,022Mrd EUR).
A cégcsoport 75 éves fennállásáról Markovich Béla, a magyarországi leányvállalat, a Mapei Kft. ügyvezetõje, és Riccardo Ardito, a MAPEI csoport milánói export menedzsere tartott elõadást. „Amikor a magyar építõipar az 1929-es szintre esett vissza az elmúlt évben, és a kivitelezõk nem mernek vállalkozni, nagy szükség van az erõt adó segítségre.” – hangsúlyozta Markovich Béla. Amit a MAPEI a 75 év során megtanult, és amit érdemes más vállalkozásoknak is megfogadniuk:
- járjunk mindig egy lépéssel a piac elõtt,
- legyünk a legjobbak,
- törekedjünk a partnerkapcsolatok kiépítésére,
- a vállalkozás pénzügyi alapja mindig legyen kiegyensúlyozott,
- folyamatosan innováljunk,
- folyamatosan javítsuk a termékünket és a szolgáltatásunkat,
- építsünk elkötelezett, nyertes csapatot, és fektessünk be az embereinkbe,
- ügyeljünk a fenntartható fejlõdésre,
- törekedjünk a kiválóságra,
- mindig a valós értékeinek kommunikáljuk,
A MAPEI mindig nagy hangsúlyt fektetett a kutatás-fejlesztésre: minden évben az árbevételének 5%-át fordítja K+F tevékenységre, és munkatársainak 12%-a tevékenykedik a világ különbözõ pontjain mûködõ 18 kutató központjaiban. A befektetésekre elõirányzott költségvetés 70%-át fordítják olyan környezettudatos termékek fejlesztésére, amelyek a fenntartható környezetet szolgálják, és megfelelnek a LEED követelményeknek.
A magyar MAPEI 143 fõt foglalkoztat, valamint felelõs vállalatként kiemelt szerepet vállal a szakemberképzésben, melyet 2010-ben Gazdasági Miniszteri Kitüntetéssel ismertek el. A kereskedõi vállalkozások segítésére szakmai szervezõdést indítottak Markovich Béla a MAPEI Kft. ügyvezetõjének kezdeményezésére. Az „Elsõ Magyar Építõanyag-és Burkolatkereskedõk Hálózata” (MÉBKER) 2011-ben alakult, célja a tagok forgalmának növelése, a sikeresebb és eredményesebb piaci mûködés. Jelenleg 77 építõipari cég a tagja, több mint 110 üzlettel. A hálózat tagjai használhatják a szervezet védjegyét és élvezhetik az ezzel járó marketingtámogatást és képzéseket.
A MÉBKER a kedvezõtlen építõipari kilátások ellenére is javulást vár a tagkereskedéseinek helyzetében. Ennek érdekében a 2012. évi programjának a célja a marketing aktivitás növelésével és a menedzsment hatékonyság növelésével megõrizni, sõt némiképp növelni a piaci pozícióit.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...