2017-07-21 02:39 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Marketing arrow Speaking Business - Legyen az előadás reklámeszköz!

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Speaking Business - Legyen az előadás reklámeszköz! Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu   
2012-06-08 15:17
Speaking Business - Legyen az előadás reklámeszköz!Az eladási célú prezentáció, illetve előadás tartása ma az egyik leghatékonyabb marketing eszköznek számít, mégis ezt alig használják a vállalkozások Magyarországon. Segítségével hatékonyan építhető a személyes márka, továbbá érdeklődőket, vevőket szerezhetünk. Tekintsük tehát az előadást reklámeszköznek és ne szereplésnek. Janata Krisztina a Marketing Commando tanácsadója a Big Money Speaking konferencián szerzett tapasztalatait mutatja be a hazai helyzethez viszonyítva.


„Az Egyesült Államokban a beszédek és előadások tartása nagyon népszerű marketing eszköz, amit sokan használnak. Olyannyira, hogy a jó előadókat busásan megfizetik, ami sok politikusnak, művésznek, sportolónak nyújt megélhetést aktív pályafutása befejezése után. Hazánkban ennek még nincsen hagyománya, legfeljebb a leköszönt kormánytagok körében szokás főiskolákon, egyetemeken tanítani és néhány híresség vállal házigazda szerepet jellemzően vállalati és szakmai rendezvényeken” – mondta Janata Krisztina.

A vállalkozások esetében ez kicsit másképpen van. A kvalifikált közönség jelentős érték melyért az előadók szívesen fizetnek a rendezvény szervezőjének, hogy előadhassanak. Azonban más az előadók hozzáállása is: az előadás célja nem a közvetlen értékesítés, hanem a kapcsolatépítés. Egy rendezvényen tartott előadáson nagyon jó érdeklődőket, vevőket szerezhet az előadó, ami óriási érték, de emellett számos más előnye is van ennek az eszköznek:

Egy jó előadással hatékonyan építhető a személyes márka, ami lényegesen javítja az értékesítés konverzióját. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy ha az előadó a saját személyiségét is „beleadja” akkor lemásolhatatlan az előadás a konkurensek számára. Emellett a rendezvények résztvevőit könnyebb megszólítani, mert rendszerint közös az érdeklődésük és nyitottak az információkra.

Ami elad: Tippek az előadáshoz Elsőként be kell jutni mások rendezvényére előadóként. Mivel a rendezvény szervezői szeretnék színvonalas előadásokkal megtölteni az eseményt érdemes egy online elérhető videót elérhetővé tenni, melyen egy előadás részlete látható. Emellett érdemes szakmai konferenciákon is előadni legalább kezdetben, mert az hitelességet épít.

A legfontosabb, hogy az előadás legyen érdekes, értékes és valóban hasznos! Ne legyen az egész beszéd egy értékesítési prezentáció, ne legyen egy szóbeli prospektus arról, hogy „cégünk megalakulásának története” hanem a közönségről, a közönség problémáiról szóljon.

Az előadás 10 százaléka szóljon az előadóról, építse közvetlen a márkát (ez az USA-ban 25 százalék, azonban a hazai viszonyok mások). Az „önreklámmal” kapcsolatban sokaknak van ellenérzése, azonban egy jól felépített, érdekes, nem tolakodó bemutatkozás nem dicsekvés, hanem információ!

Az előadás végén időt kell tervezni és hagyni az „értékesítésre”! Ezt sokan kihagyják és egy kurta köszönömmel zárják a prezentációjukat, ezzel értékes lehetőségeket hagynak ki. A legjobb egy ellenállhatatlan ajánlattal készülni, ami persze érdekli is a közönséget. Egy ilyen igazán jó ajánlatot, ami valóban releváns nem vesz senki "nyomulásnak" és nem kellemetlen sem az előadónak, sem a közönségnek és a rendezőnek sem.

Persze nem kell feltétlen eladni a helyszínen, lehet listát építeni vagy a kapcsolatfelvétel lehetőségét felajánlani és vonzóvá tenni az érdeklődőknek ígért információkkal és ajándékokkal. Azonban az eladás legalább annyira fontos, mint maga az előadás, ezért ha valakit meghívnak előadni, akkor javasolt inkább ingyen elmenni, vagy fizetni a „fellépésért”, de reklámozhassa önmagát.

A tartalom mellett az előadásmód ugyan olyan fontos: gyakorolni kell az előadást! Ma még sokan úgy állnak ki a színpadra, hogy nem gyakorolják el az előadásukat és a színpadon szembesülnek vele, hogy az előadásuk hosszú és unalmas. A siker szempontjából az első és utolsó tíz perc kritikus, ezt a részt érdemes minél alaposabban kidolgozni és megtanulni! A lámpalázat lehet csökkenteni azzal, ha van egy állandó pár perces kezdés, ami mindig ugyanaz és segít lazítani, magabiztosan kezdeni. A legnagyobb különbség talán ebben van az amerikai és a hazai viszonyok között: amíg a magyar vállalkozók többsége nagyon izgul, lámpalázas és kevesen tudnak jól előadni, addig az amerikai vállalkozók jobban tudnak beszélni közönség előtt, köszönhetően annak, hogy a középiskolában tanulják a nyilvános beszédet és vitát.

A lehető legsokoldalúbban kell felhasználni a megtartott előadást és a kapott bemutatkozási lehetőséget. A szüneteket fel lehet használni kapcsolatépítésre, de az előadás értékes tartalmat is jelent: készülhet belőle hanganyag, video, prezentáció melyet terjeszteni lehet email listákra vagy megosztó oldalakon, de akár Facebook bejegyzés is készülhet belőle.

„Végül nagyon fontos a megközelítés: az előadást ne szereplésnek, hanem reklámeszköznek kell tekinteni! A kezdeti bizonytalanságon túl kell lendülni és nem baj, ha nem tökéletes az előadás, bele kell vágni, nem érdemes várni” – ajánlotta a Vállalkozás Online olvasóinak Janata Krisztina marketing tanácsadó.

Utolsó frissités ( 2012-06-08 15:33 )





Share/Bookmark
 
Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |