Október 4-én mintegy 1200 fõ részvételével harmadik alkalommal került megrendezésre a KKV Marketing Expo. Magyarország legnagyobb kisvállalkozói marketing szakmai eseményének központi témája idén az új vevõk szerzésének legújabb és leghatékonyabb módszerei voltak.
„Fontos, hogy egy cégnek legyen saját titkos receptje, vagyis a versenytársakétól merõben eltérõ marketing-eszközrendszere, amivel kitûnhet. Ne félj „bolondot” csinálni magadból, mert a kreatív humorral fûszerezett hirdetés vagy ajánlat mindig nyerõ.” - bíztatott nyitóelõadásában Wolf Gábor, az eseményt szervezõ Marketing Commando vezetõ tanácsadója.
A konferencia kiváló példával járt elöl ebben: a konferencia díszletei olyan környezetet teremtettek, mintha egy hegymászó táborban lennénk, ezzel jelképezve a vállalkozások küzdelmét a sikerig. Wolf Gábor pedig ezúttal öltöny helyett hegymászó felszerelésben lépett színpadra.
„A vevõket ma már nem elég egy hírlevél segítségével, vagy Facebook üzenettel megszólítani. Szinte körbe kell udvarolni õket. Rendkívül átgondolt, precíz kommunikációval lehet vásárlásra ösztönözni” - érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor kisvállalati Marketing szakértõ. Szerinte elmúltak már azok a 2000-es évek elején tapasztalható trendek, miszerint egy jó adatbázissal és hírlevéllel szinte bármit el lehet adni. Több eszköz együttes használata segítségével lehet eredményesnek lenni a versenytársakkal szemben.
Mi van a vevõk fejében? Nyírõ Réka, a Marketig Commando tanácsadója elõadásában rávilágított, hogy a vevõkért folytatott konkurenciaharcban nemcsak a versenytársakkal, hanem a vevõk fejében motoszkáló kisördöggel is meg kell küzdeni. „Biztos nekem való ez? Nem túl kockázatos? Már annyiszor csalódtam, ne hagyjuk a csudába?” - sorolta Nyírõ Réka azokat a kérdéseket, amelyek a vásárlás elõtt felmerülhetnek egy vevõben.
A vevõi kifogások kezelésére szerinte az egyik legjobb eszköz a garancia (például minõségi és javítási feltételek rendkívül kedvezõ felajánlása), ilyen esetben ugyanis a vevõ megnyugszik, hogy egy termékkel vagy szolgáltatással biztos nem jár rosszul.
Nyírõ Réka óvta a vállalkozókat a kizárólag alacsony árra épülõ marketingtõl. Inkább a cég átgondolt piaci pozícionálására bíztatta hallgatóságát. Szerinte érdemes szembemenni a versenytársakkal. „Mit nem szeret a vevõ az iparágban? Van-e valami, amit elvárna, de soha nem kapja meg? Ezeket kell kideríteni a cég eladási stratégiájának kialakításakor” - bíztatta a cégvezetõket Nyírõ Réka.
A legjobban teljesítõ eszközök Weiser István a Webvízió kreatív igazgatója elõadásában elmondta, hogy jó lehetõségeket rejt például a YouTube alkalmazása amely szerinte ma még kiaknázatlan terület. Egy jó kulcsszavakkal „ellátott” videó mely például a vevõk gyakran ismételt kérdéseit válaszolja meg, akár megspórolhat egy teljes ügyfélszolgálatot, és jól elhelyezett üzenetével vásárlásra késztetheti a vevõt.
Weiser István szerint az internetes rendelésnél jó idõben felugró „upsell ablakok” alkalmazása és egy jól kigondolt - leginkább kaparós sorsjegyre épülõ - nyereményjáték is sokat hozhat a konyhára. „Ezek a marketingeszközök pár százezer forintos ráfordítás mellett, akár több millió forintot hozhatnak bevételi oldalon” - hangsúlyozta az újmédia szakértõ.
A Prezi.com csúcshódításának titkai A KKV Marketing Expo-n a legmagasabb üzleti sikerek csúcsát meghódító Prezi.com mutatta be piaci elõnyének titkát. „Tervezünk - Megvalósítunk - Mérünk - Tanulunk belõle” - mondta el a cég hitvallását Vantay Dániel a cég termékmenedzsere. Szerinte a célok meghatározása és tudatosítása a legfontosabb egy vállalkozás életében.
„A siker az elvárás, nem a 12 óra munka. Ha az emberek nem robotnak érzik magukat és átérzik a munkájuk felelõsségét, akkor motiváltabban fognak dolgozni” - osztotta meg a hallgatóssággal a Prezi.com filozófiáját Vantay Dániel.
Egyre növekvõ érdeklõdés „Érezhetõen nõ az érdeklõdés a marketing iránt a kisvállalatok körében. Ez egyrészrõl annak tulajdonítható, hogy terjed a marketing szemlélet a kisvállalatok körében, másrészrõl a környezet változása, a válság kikényszeríti a változást. Ma már szinte sehol nem elég a jó termék, el kell érni, hogy minket válasszon a vevõ, amihez reklámozni, marketingezni kell” - mondta Wolf Gábor az eseményt szervezõ Marketing Commando vezetõ tanácsadója.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...