2019-04-23 12:21 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow E-business arrow Az újságolvasók az Internet irányába mozdulnak

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 24 vendég van az oldalon.
Az újságolvasók az Internet irányába mozdulnak Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online   
2005-06-24 16:29
A Nielsen//NetRatings nemrégiben elkészített tanulmánya szerint nem csak az Internet biztosította kényelem, hanem az erős márkanév is az oka annak, hogy a még viszonylag kevés számú online újságolvasók tábora egyre nő.

Napjainkban már világszerte egykori újságolvasók milliói szerzik be internetes helyekről a híreket, azonban tény, hogy a többség hűséges maradt kedvenc nyomtatott kiadásához.

A tanulmány szerint az újságot olvasó online felhasználók 21 százaléka elsődlegesen az internetes szerkesztésű kiadványokat preferálja, míg 7 százalékuk fogyasztási szokása megoszlik a nyomtatott és az elektronikus sajtó közt. A nagy többség – 72 százalék – azonban az újságokhoz elsősorban nyomtatott formában jut hozzá, ám az olvasók száma dinamikusan növekszik évről évre. Egyre többen hagynak fel a hagyományos médiakiadványok fogyasztásával a kizárólag Web-alapúak javára.

Speciális webtartalom A nagyszámú fogyasztók elpártolásának következtében a hagyományos kiadók speciális tartalmakat szolgáltató honlapokat indítottak közösségépítés céljából. Egyedi online stratégiát dolgoztak ki az eredeti tartalmak mellé, online üzenetekkel, szerkesztői blogokkal.

Számos kiadó küzd azért, hogy profitálhasson ebből a jelenségből, de leginkább a nyereségesség fenntartása a cél az olvasói magatartások ilyen mélységű és irányú változása után. Míg a legtöbb kiadó ingyenesen kínálja internetes tartalmát – esetleg regisztráció után –, addig néhányuk pénzt kér a tartalomért.

A vezető újságok vezetők is maradnak Az Egyesült Államokban az öt legnagyobb internetes újságok a következők voltak:

- The New York Times (11,3 millió látogató május hónapban)
- USA Today (9,2 millió látogató május hónapban)
- Washington Post (7,4 millió látogató május hónapban)
- Los Angeles Times (3,8 millió látogató május hónapban)
- San Francisco Chronicle (3,4 millió látogató május hónapban).

Mivel az olvasók kényelmi szükségletei növekvők az online újságolvasás következtében, nagyon kedvelik az azonnaliságát, míg a hagyományos sajtó esetében meg kell várniuk a kézbesítést. Az információk azonnal rendelkezésre állása leginkább a politikai választások idején ütközik ki leginkább. Ehhez kapcsolódik még a blogok kiemelkedése is.

Mindezek mellett a márkahűség még mindig meghatározó és csak kiemeli a fogyasztók sokszínűségét az elburjánzó online kiadások terén.

Pénzügyi következmények A tény, hogy az olvasókat nem vesztették el véglegesen talán vigaszt jelenthet a média vállalatoknak, akik hagyományosan erős profit-termelői voltuk fenntartásáért küzdenek.

A New York Times Co. például nemrégiben részvényárfolyamának éves mélypontját kellett, hogy megérje, továbbá létszámleépítést is bejelentett – ahogyan azt más kiadók is tették. A kiadóknak az olvasói létszám csökkenését kell látniuk ami nagy bevételkiesést jelent a számukra.

Következésképpen az újságok kiadói keresik a lehetőségeket online jelenlétük megerősítésére, nyereségességük növelésére anélkül, hogy olvasóikat elidegenítenék maguktól. Az elmúlt hónapban a The New York jelentette be, hogy szeretné egyes online tartalmait fizetőssé tenni, hasonlóan a Los Angeles Times próbálkozásához, ám ez utóbbi az általános felzúdulás után letett ezen irányú elképzeléséről.

Az akvizíciók a másik közkedvelt előretörési formák a régi vállalatok körében: az About.com honlapot a The New York Times vásárolta fel; a Wall Street Journal pedig a MarketWatch oldalt.
Utolsó frissités ( 2005-06-24 16:31 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |