A Yahoo a hirdetéshálózat kiterjesztéséből hasznot húzhat
azáltal, hogy több helyen elhelyezheti a hirdetéseit, így növelve a bevételét.
A hirdetők ezáltal több weboldalon keresztül érhetik majd el fogyasztóikat és
hirdetéseik egyre inkább olyan oldalakon tűnnek fel, amelyek szigorúan egy témára
fókuszáltak, azaz olyan olvasókkal rendelkeznek, akik fogékonyak az adott marketing
üzenetre. A kis weblapok tulajdonosai a bevételszerzés egy könnyű módjához juthatnak
ezáltal.
A Yahoo egy olyan önkiszolgáló hirdetés-feladási
hálózatot indított el, amely a kis weblapok tulajdonosainak (ide értve a bloggereket
is) részt kínál a szöveges keresésekhez tartozó hirdetések bevételéből. Ezt
a szolgáltatást a rivális Google már régebben
bevezette.
A Yahoo bejelentette a kiterjesztett Yahoo
Publisher Network szolgáltatás béta változatát, amely elsősorban a kis és
közepes méretű weblapokat célozza meg, bár jelenleg csak a meghívott oldalak
részére elérhető. Ez a béta változat további kiegészítésekkel legalább az év
végéig fog futni.
A program keretében a kis weblapok tulajdonképpen ugyanahhoz a hirdetési forráshoz
és technológiához kapnak hozzáférést, mint a nagy site-ok. A program alapja
a Yahoo által Content Match-nek elnevezett szolgáltatás, amely a hirdetést egy
olyan, a tartalmának megfelelő oldalra juttatja el, ahol a tartalom tulajdonosai
a bevétel egy részét meg kapják. A Yahoo szerint a szolgáltatás fejlődésével
további kiegészítő szolgáltatások várhatóak.
A weblaptulajdonosok kiválasztása A Yahoo szerint rengeteg visszajelzést
kaptak már a hirdetőktől, akik nagyra értékelik a kapcsolatból származó segítséget,
ők pedig mindig arra kíváncsiak, hogyan segíthetnének még többet nekik. Ez nem
más, mint a hálózat kiterjesztésének egy módja, még több segítséget nyújtva
ezáltal a hirdetőiknek.
Elmondásuk szerint a béta változat valószínűleg az év végéig kb. 2.000 résztvevővel
fog futni. Onnantól kezdve további expanzió várható, de a Yahoo egyelőre nem
tervezi mindenki számára elérhetővé tenni a programot.
Ezt azzal magyarázzák, hogy ahhoz, hogy a szolgáltatás és a segítségnyújtás
minőségét fenntartsák, a weblaptulajdonosok millióiból csak a minőségi partnereknek
engedhetik meg, hogy a folyamat részévé váljanak.
Tervezett jellemzők A Contant Match-en túl a béta változat lehetővé
teszi a tulajdonosok számára, hogy Yahoo tartalmat helyezzenek el a weblapjukon
az "Add My Yahoo" segítségével, és az RSS (Really Simple Syndication)
technológia segítségével. Ilyen tartalom például az állásajánlatok a HotJobs.com-ról,
a vásárlólisták, vagy bármilyen a Yahoo portálról származó tartalom.
A béta tartalmazza az úgynevezett Y!Q
szolgáltatást, amely egy a Yahoo által nemrég bemutatott szöveg alapú kereső.
Az Y!Q segítségével a weboldalakon található szavakra ráklikkelve kereshetünk
is az Interneten.
A legnagyobb változások egyike azonban az, ahogyan a Yahoo a kapcsolat felvételt
tervezi a meghívott weblaptulajdonosokkal, telefonos vagy online vevőszolgálatán
keresztül. A szolgáltatás ezen része láthatóan arra irányul, hogy a bloggerek
és mások a Google AdSense programjában
tapasztalt csalódottságát megelőzze.
Szolgáltatások csatája Elemzők szerint a tulajdonosok nagyon szívesen
látnának egy alternatívát a Google AdSense szolgáltatására, mindamellett valószínűleg
az új szolgáltatáson is lesz csiszolnivaló. Például néhány hirdetés nem igazán
kapcsolódik azon oldal tartalmához, amelyen megjelenik.
A Yahoo bétája egy pár nappal azután jött ki, hogy nyilvánvalóvá vált, a Google
megpróbálta szabadalmaztatni a saját rendszerét, amely az RSS szabvány keretében
juttatja el a hirdetéseket a weboldalakra. A szabadalmi kérelmet már több mint
egy éve benyújtották, de csak nemrég vált nyilvánossá, és az USA szabadalmi
hivatala még nem bírálta el.
Elemzők szerint a kis weboldalak tulajdonosai egyértelmű célközönségei mind
a hirdetések elhelyezésénél, mind a keresési lehetőségeknél, új mérföldkövet
jelentve ezzel a marketing szakemberek számára.
A Forrester Research elemzője, Charlene
Li szerint a Google és a Yahoo egyaránt hatalmas potenciális hirdetési területet
lát maga előtt. Kulcsfontosságú lesz, hogy melyikük szerzi meg magának a legjobb
oldalakat, illetve azokat, amelyek minőségi segítséget nyújtanak.
A kis oldalak hatalmas száma kihangsúlyozza az igényt, hogy rendet teremtsenek
a blogok világában, és hogy segítsenek a tulajdonosoknak weboldaluk jövedelmezővé
tételében. A Technorati blog-kereső
motor szerint naponta kb. 80.000 új blog születik. A Technorati kb. 14 millió
blogot tart nyilván, ez kb. kétszerese annak, mint amennyi új blog született
ez év márciusában.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...