A Yahoo a hirdetéshálózat kiterjesztésébõl hasznot húzhat
azáltal, hogy több helyen elhelyezheti a hirdetéseit, így növelve a bevételét.
A hirdetõk ezáltal több weboldalon keresztül érhetik majd el fogyasztóikat és
hirdetéseik egyre inkább olyan oldalakon tûnnek fel, amelyek szigorúan egy témára
fókuszáltak, azaz olyan olvasókkal rendelkeznek, akik fogékonyak az adott marketing
üzenetre. A kis weblapok tulajdonosai a bevételszerzés egy könnyû módjához juthatnak
ezáltal.
A Yahoo egy olyan önkiszolgáló hirdetés-feladási
hálózatot indított el, amely a kis weblapok tulajdonosainak (ide értve a bloggereket
is) részt kínál a szöveges keresésekhez tartozó hirdetések bevételébõl. Ezt
a szolgáltatást a rivális Google már régebben
bevezette.
A Yahoo bejelentette a kiterjesztett Yahoo
Publisher Network szolgáltatás béta változatát, amely elsõsorban a kis és
közepes méretû weblapokat célozza meg, bár jelenleg csak a meghívott oldalak
részére elérhetõ. Ez a béta változat további kiegészítésekkel legalább az év
végéig fog futni.
A program keretében a kis weblapok tulajdonképpen ugyanahhoz a hirdetési forráshoz
és technológiához kapnak hozzáférést, mint a nagy site-ok. A program alapja
a Yahoo által Content Match-nek elnevezett szolgáltatás, amely a hirdetést egy
olyan, a tartalmának megfelelõ oldalra juttatja el, ahol a tartalom tulajdonosai
a bevétel egy részét meg kapják. A Yahoo szerint a szolgáltatás fejlõdésével
további kiegészítõ szolgáltatások várhatóak.
A weblaptulajdonosok kiválasztása A Yahoo szerint rengeteg visszajelzést
kaptak már a hirdetõktõl, akik nagyra értékelik a kapcsolatból származó segítséget,
õk pedig mindig arra kíváncsiak, hogyan segíthetnének még többet nekik. Ez nem
más, mint a hálózat kiterjesztésének egy módja, még több segítséget nyújtva
ezáltal a hirdetõiknek.
Elmondásuk szerint a béta változat valószínûleg az év végéig kb. 2.000 résztvevõvel
fog futni. Onnantól kezdve további expanzió várható, de a Yahoo egyelõre nem
tervezi mindenki számára elérhetõvé tenni a programot.
Ezt azzal magyarázzák, hogy ahhoz, hogy a szolgáltatás és a segítségnyújtás
minõségét fenntartsák, a weblaptulajdonosok millióiból csak a minõségi partnereknek
engedhetik meg, hogy a folyamat részévé váljanak.
Tervezett jellemzõk A Contant Match-en túl a béta változat lehetõvé
teszi a tulajdonosok számára, hogy Yahoo tartalmat helyezzenek el a weblapjukon
az "Add My Yahoo" segítségével, és az RSS (Really Simple Syndication)
technológia segítségével. Ilyen tartalom például az állásajánlatok a HotJobs.com-ról,
a vásárlólisták, vagy bármilyen a Yahoo portálról származó tartalom.
A béta tartalmazza az úgynevezett Y!Q
szolgáltatást, amely egy a Yahoo által nemrég bemutatott szöveg alapú keresõ.
Az Y!Q segítségével a weboldalakon található szavakra ráklikkelve kereshetünk
is az Interneten.
A legnagyobb változások egyike azonban az, ahogyan a Yahoo a kapcsolat felvételt
tervezi a meghívott weblaptulajdonosokkal, telefonos vagy online vevõszolgálatán
keresztül. A szolgáltatás ezen része láthatóan arra irányul, hogy a bloggerek
és mások a Google AdSense programjában
tapasztalt csalódottságát megelõzze.
Szolgáltatások csatája Elemzõk szerint a tulajdonosok nagyon szívesen
látnának egy alternatívát a Google AdSense szolgáltatására, mindamellett valószínûleg
az új szolgáltatáson is lesz csiszolnivaló. Például néhány hirdetés nem igazán
kapcsolódik azon oldal tartalmához, amelyen megjelenik.
A Yahoo bétája egy pár nappal azután jött ki, hogy nyilvánvalóvá vált, a Google
megpróbálta szabadalmaztatni a saját rendszerét, amely az RSS szabvány keretében
juttatja el a hirdetéseket a weboldalakra. A szabadalmi kérelmet már több mint
egy éve benyújtották, de csak nemrég vált nyilvánossá, és az USA szabadalmi
hivatala még nem bírálta el.
Elemzõk szerint a kis weboldalak tulajdonosai egyértelmû célközönségei mind
a hirdetések elhelyezésénél, mind a keresési lehetõségeknél, új mérföldkövet
jelentve ezzel a marketing szakemberek számára.
A Forrester Research elemzõje, Charlene
Li szerint a Google és a Yahoo egyaránt hatalmas potenciális hirdetési területet
lát maga elõtt. Kulcsfontosságú lesz, hogy melyikük szerzi meg magának a legjobb
oldalakat, illetve azokat, amelyek minõségi segítséget nyújtanak.
A kis oldalak hatalmas száma kihangsúlyozza az igényt, hogy rendet teremtsenek
a blogok világában, és hogy segítsenek a tulajdonosoknak weboldaluk jövedelmezõvé
tételében. A Technorati blog-keresõ
motor szerint naponta kb. 80.000 új blog születik. A Technorati kb. 14 millió
blogot tart nyilván, ez kb. kétszerese annak, mint amennyi új blog született
ez év márciusában.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...