Kijelenthetjük, hogy a CRM rendszert (Customer Relationship
Management - ügyfélkapcsolatokat kezelõ vezetõi rendszer) keresõ kis- és középvállalkozásoknak
még sosem volt ilyen jó dolguk. A híresztelések szerint az
SAP
egy új verziójú szoftver kiadását tervezi, a
Microsoft
pedig nemrégiben adta ki saját CRM alkalmazásának sok új tulajdonsággal rendelkezõ
változatát. Továbbá a
NetSuite
is most jelentette meg legújabb, sok új funkciót nyújtó kínálatát. És ez még
csak a kezdet.
Mindezek csak az elmúlt hónapok eseményei. Világossá vált, hogy a CRM kereskedõk
a kis- és középvállalkozásokat célozzák meg ajánlataikkal. A számos lehetõség
közül vannak, amelyek megfelelõek a kisvállalkozások számára, azonban vannak
olyanok, amelyek nem. Ennek eredményeképpen egyre több kis- és középvállalkozás
dönt egy nem megfelelõ csomag mellett.
Forgalomnövekedés A különbözõ tanácsadó cégek statisztikái szerint
a kis- és középvállalkozások (kkv) jelentik a CRM ipar legdinamikusabban fejlõdõ
vásárlói szegmensét. Ennek eredményeképpen kereskedõk széles köre - kezdve az
internetes szolgáltatóktól a régi szolgáltatókon át az új belépõkig - igyekeznek
elnyerni a kisvállalkozások kegyeit új áraik, új kiegészítõ és szállítási szolgáltatásaik
útján.
Ironikus, de ezen vállatok nagy része a Microsoftnak adhat hálát. Annak a Microsoft-nak,
aki pár éve az egész iparágat meglepte azzal, hogy bejelentette az elsõ kis-
és középvállalkozásoknak szóló CRM alkalmazásának fejlesztését. Ezzel felkeltette
az érdeklõdést a CRM iránt, és aziránt, hogy mire is lehet képes a piacnak ezen
szegmensében.
Több választási lehetõség A kkv-k a szolgáltatók bõséges listájából
választhatnak. A probléma azonban az, hogy nem minden választás megfelelõ a
kis- és középvállalkozások számára. Például az új szolgáltatók némelyike valószínûleg
nem lesz a piacon pár évnél tovább. Mindig kockázatos egy új vállalattal üzletelni,
azonban a CRM szolgáltatók esetében ez különösen igaz a kkv-k számára.
Más szolgáltatók is a kivonulás mellett dönthetnek, amennyiben az nem tûnik
annyira profitábilisnek, mint ahogyan azt a kezdetekben számították, ezzel ismét
cserbenhagyva a kis- és középvállalkozásokat. Eközben néhány termék egyszerûen
nem felel meg a kkv-k számára, fõleg azok nem, amiket
nagyobb változatokból
alakítottak át, ahelyett, hogy a kkv szektornak megfelelõ új alkalmazást fejlesztettek
volna ki.
A kis- és középvállalkozások akiknek a választási lehetõségek példátlanul széles
listája állt rendelkezésre, az elmúlt években a saját bõrükön tanulták meg a
leckét a korai alkalmazás bevezetés miatt.
Például néhányan áldozatául estek a kereskedõk trükkjeinek és olyan csomagokat
vásároltak meg, amelyek vagy nem tartalmazták a szükséges jellemzõket, vagy
a vártnál sokkal bonyolultabbak voltak.
Védekezés a hamis reklámok ellen Az CRM rendszereket keresõ IT vásárlóknak nem
okozhat meglepetést, hogy még mindig rengeteg hamis üzenet érkezik a kereskedõktõl.
Habár a helyzet ma már nem olyan rossz mint volt, és a hamis reklámok elsõsorban
a nagyvállalati szektorban vannak jelen, azért a kkv csomagok sem mentesek a
buktatóktól. A kisebb vállalkozások talán a saját belsõ jogász hiánya, és a
kevéssé szigorú beszerzési folyamat miatt érzékenyebbek az átverésekre.
Természetesen számos módszer létezik a hamis reklámok elleni védekezésre. A
legjobb módszer a vállalat igényeinek valós felmérése, és a szükségleteknek
a CRM csomag tulajdonságaival való összehasonlítása.
Egy másik jó módszer a kereskedõ referenciáinak ellenõrzése. A vásárlók bekérhetnek
egy olyan CRM kereskedõtõl referenciákat, amelynek mûködési körre, méretre,
illetve vevõkörre hasonló vásárlói voltak, még ha azok versenytársak is. Fontos,
hogy ne feltételezzük, hogy a kereskedõ által említett vállalkozások áradozni
fognak a termékrõl. Tanulmányok szerint azonban még a kereskedõ által nyújtott
referenciák is meglepõen jó betekintést nyújthatnak.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...