A precíziós marketing nem más, mint az ügyfél adatainak
felhasználása annak érdekében, hogy ügyfélközpontú szolgáltatást nyújtsanak
a termékdisztribúciótól az árképzésen át a promóciókig. Az egész arról szól,
hogy egy vállalkozás azt nyújtsa, amit a fogyasztói elvárnak, ha vásárolni indulnak.
Amikor a precíziós marketingre gondolunk, hajlamosak vagyunk
a direkt marketingre fókuszálni, azaz biztosítani, hogy az ügyfelekkel való
közvetlen kapcsolat lényeges, és a lehető leghatékonyabb legyen. Sok vállalat
számára ez azonban csak a felszín kapargatása ahhoz képest, amit a tágabb értelemben
vett precíziós marketing nyújthatna!
Amennyiben a marketingre úgy tekintünk, mint annak az eszközére, hogy hogyan
ismerjük fel a célcsoportok igényeit, és hogyan elégítsük ki azokat a versenytársainknál
sokkal jobban, akkor a precíziós marketingre úgy kell tekintenünk, mint az ügyfelek
ismereteinek felhasználására a jobb ajánlat érdekében, bármilyen módon is lépjen
ő kapcsolatba a vállalkozással.
Megfelelni az elvárásoknak A kiskereskedelemben az egész arról
szól, hogy a megfelelő termék legyen a polcon, a megfelelő áron: a vásárlók
tudásának felhasználásáról annak érdekében, hogy a helyi igényeket kielégítve
rendezzük be az üzletet, és hogy olyan promóciót alkalmazzunk, amely minden
vásárlóra ösztönzően hat.
Vegyük például a promócionális marketinget. A kiskereskedők körében jellemző,
hogy a promóciós költségek 60 százaléka a vevők 20 százalékára esik, sokan közülük
ráadásul alacsony jövedelmezőségű vásárlók. Az olcsó sör egyszerűen csak olyan
pasasokat vonz, akik olcsó sört vesznek, de nem növeli az ügyfelek lojalitását,
vagy a bevételeket.
Az ügyesebb kiskereskedők a pénztárgépek adatait használják arra, hogy megértsék
a fogyasztók elvárásait, és hogy a promóciós költségeket azokra költsék, akik
sok hasznot hoznak: azok a vásárlók, akik időről időre az általuk kedvelt terméket
látják leértékelve.
Különböző ízlések A beszállítók is kedvelik ezt a fajta megközelítést.
Abba fektetik a pénzüket, hogy a kereskedőkkel való kapcsolataikat kategorizálják,
megértve a különböző vásárlók különböző igényeit.
Ugyanez igaz a készletek kezelésére is. Semmi értelme jó ajánlatot tenni, ha
nincsen az adott készlet raktáron. Bizonyos termékek, mint pl. egy kedvenc kukoricapehely
kilistázásával egész fogyasztói kosarat veszíthetünk el.
A preciziós marketing nem más, mint az ügyfél adatainak felhasználása annak
érdekében, hogy egy vállalkozás ügyfélközpontú szolgáltatást nyújtson a termékdisztribúciótól
az árképzésen át a promóciókig.
Az egész arról szól, hogy a fogyasztónak azt tudjuk nyújtani, amit ő elvár,
ha vásárolni indul. |
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...