A teljes üzleti tervet tekintve a vezetõi összefoglaló képviseli a címlapot. Ez az összefoglalás ad képet az olvasónak a vállalkozó megvalósítani kívánt szándékairól.
Egyre több olyan weboldal indul, ahol online hirdetik az offshore cégalapítási lehetõséget. Mivel a magyar vállalkozók még újoncok az offshore üzletben, nyílván könnyebben választják az olcsóbb megoldást.
Az idei legfrissebb statisztikai adatok szerint jelentõsen megnõtt az üres állások száma Magyarországon, jóllehet egyszerre van munkaerõhiány és munkaerõtöbblet. A vállalkozásoknak nem elég megtalálni a munkaerõt: versenyképességet növel, ha meg is tudják tartani. A diplomások közt az informatikai, mérnöki és gazdasági munkaerõ a legkeresettebb.
Október 4-én mintegy 1200 fõ részvételével harmadik alkalommal került megrendezésre a KKV Marketing Expo. Magyarország legnagyobb kisvállalkozói marketing szakmai eseményének központi témája idén az új vevõk szerzésének legújabb és leghatékonyabb módszerei voltak.
Gyakori a vállalkozásoknál, hogy egy munkanapon nincs az értékesítõknek idejük nekilátni és a hideghívásokat végre elintézni. Miért van ez? Vajon miért van ilyen mértékû idegenkedés és undor bennünk, hogy felvegyük a kagylót és lebonyolítsuk a hideghívásokat?
A tõke is egy mém, amit a vállalkozások felhasználnak. Az információs társadalomban az internetnek köszönhetõen gyorsan terjednek egyes mémeknek tekinthetõ egységek: amatõr videókkal akár országos ismertségre tesznek szert emberek, belekerülnek a közbeszédbe, viccekbe, akár TV-mûsorokba is. Mérõ László összefoglalója a memetikáról.
Nemrég olvastam egy idei felmérést, melynek
kiemelt témája a webáruház volt. Egész pontosan arról szólt, hogy milyen elvárásokat
támasztanak az internetezõk a webshopokkal kapcsolatosan. Akinek már van webáruháza
vagy tervezi annak megnyitását, akkor jó ha tudja, mit várnak el tõle a látogatók.
Errõl lesz szó a továbbiakban.
A vagyonosodási vizsgálatok fellendítették a hazai offshore
iparágat, de a vállalkozók többsége még nem érzi igazán hasznosnak a lehetõséget.
Sokan lelkesen távoznak a témában megtartott elõadásokról vagy a tanácsadóktól,
de nagy változást nem nagyon hozott a magyar vállalkozók életébe. Késõbb ez
valószínûleg változni fog. Alacsony árbevételnél nem is érdemes tervezgetni.
Az ügyfélkezelés ma fontosabb, mint bármikor. Komoly versenyelõnyt jelent, ha egy vállalkozás helyesen bánik az vevõivel. Tekintsünk ügyfeleinkre hosszú távú kapcsolatként és viselkedjük eszerint. Tapasztalt szakemberek gyûjtötték össze tanácsaikat.
Az arany árának szárnyalásából sokan profitálnak ma. A három hagyományos keresleti tényezõ az ékszeripar, a befektetõk, és az ipari felhasználás mindegyike az árfolyam növekedését várja, és a nyersanyagpiaci elemzõk is optimisták az aranyat illetõen. Nem árt azonban az óvatosság.
A gazdasági válság sajnos nagymértékben sújtja a kisvállalkozókat. Ilyenkor a kis cégek vezetõi megpróbálják meghúzni az amúgy is szûk nadrágszíjat, és a költségek lefaragásával igyekeznek talpon maradni. Válság idején azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mely kiadások kerülnek a megnyirbálásra szánt kosárba.
Egy könyv online marketingje egyszerre kifizetõdõ
és kihívásokkal teli. Kifizetõdõ, mert az online marketingeszközök többsége
ingyenes, vagy csekély költséggel jár. Tudni azonban, hogy mit és milyen sorrendben
kell tenni, már sokkal több kihívást rejt magában. Nézzünk most egy online könyvmarketing
módszert az, amelynek segítségével befolyásolni tudjuk munkánk eredményességét,
illetve folyamatosan növelhetjük az értékesítést is.
A YouTube berobbanó népszerûségével az online
video hirdetések és a hozzájuk kapcsolódó marketing szerepe is megnõtt. Az új
eszköz adta lehetõségekbõl a kisvállalkozások is sokat profitálhatnak. Érdemes
beépíteni a marketingstratégiába.
Sok vállalkozónál már akkor felmerül a kockázati tõke bevonása, amikor még csak fejben él a vállalkozása. Természetesen jó, ha elõre gondolkodunk, de fontos pontosan tisztázni, mikor érhetjük el azt a szintet, amikor már érdemes kockázati tõkést keresni a cégbe.
Amikor egy érdeklõdõ, vagy akár egy visszatérõ vevõnk ismét felkeres minket, ezt azért teszi meg, mert szüksége van tõlünk valamire, de minimum felkeltette a szolgáltatásunk az érdeklõdését. A cikkben inkább a dolog lélektani oldalát szeretném elemezni, és megemlítek 7 olyan általam nagyon fontosnak tartott tényezõt, amit meglátásom szerint a vevõnk tudatosan, de leginkább tudat alatt „elvár” Tõlünk.
Amikor a nagyvállalatok a válság okozta költségcsökkentések
miatt megnyirbálják marketingkiadásaikat, a kisvállalkozásoknak érdemes a brand
erõsítésen elgondolkodni. Ha belevágna, akkor legyen kreatív! Kis költségvetésbõl
a gerilla marketing lehet az az eszköz, amivel nagy, szórakoztató és élményt
adó kampányt futtathat.
A web 2.0 technológia alapjaiban változtatta meg a vállalkozások üzleti folyamatait, növelve a termelékenységet és integrálva a vásárlók visszajelzéseit a fejlesztési folyamatokba. De az IT menedzserek többsége még mindig ódzkodik ettõl a technológiától, mert bizonytalanok, hogy vajon illeszkedik-e a web 2.0 a vállalkozás üzleti modelljébe.
Utálja a hideghívásokat? Jusson túl végleg a hideghívásokkal szemben érzett idegenkedésén. Vajon vállalkozása értékesítõi elég bátrak? Nincs olyan vállalkozás, amely megengedhetné magának, hogy legjobb értékesítõi akár egy kicsit is elbizonytalanodjanak, amikor egy új, vonzó üzlet kínálkozik.
Napjainkra egyre több és több vállalkozás regisztrálja magát világszerte
a legnagyobb online aukciós oldalon, az eBay weblapján. Számos vállalkozó
gyors növekedést és nagy profitot tudott elérni, akár lakásuk elhagyása nélkül
is.
A vállalkozók többsége tisztában van azzal, hogy az interneten megjelenni szinte
kötelezõ. Azt viszont már kevesen tudják, hogy a megjelenést mire is lehet használni.
A válasz nyílván mindig magától a vállalkozástól függ, de egyvalami közös: legyünk
hasznosak a látogatók szemében! Ha ezt el tudjuk érni, már nyert ügyünk van! Költség
és hatékonyság szempontjából a legjobb eszköz ehhez az információszolgáltatás.
Az egyes iparágakban különbözõ mennyiségû összeg jut a munkavállalók foglalkoztatására a vállalkozás költségvetésébõl. Vannak szakmák, amelyekben kifejezetten kényeztetik a dolgozót, míg máshol épphogy bele nem rúgnak. Minden vállalkozónak segíthet azonban, ha még a foglalkoztatás elõtt tisztázni lehet a jogi kereteket, mert így adót spórolhatunk.
Egyre több vállalkozás indít saját online közösséget az üzletmenethez, vagy a fogyasztóiknak. A siker kulcsa abban rejlik, hogy mennyire sikerül helyesen megérteni ezt az eszközt és a születendõ közösséget.
Kifizetett prémiumok. Sértõdött kollégák. Zsörtölõdés azoktól, akik nem kaptak, vagy nem annyit, amennyit õk jogosnak gondoltak. A prémium után visszaesõ teljesítmények.
Találkozott már ezekkel a jelenségekkel?
Az alábbiakban megismerhetünk 3 egyszerû lépést, amelyek segítségével ingyen növelhetjük vállalkozásunk weboldalának látogatottságát. A módszer nem csak azoknak a vállalkozóknak jelent nagy segítséget, akik jól tudnak bánni a szavakkal, hanem azoknak is, akik félnek cikkírástól.
Ki nem gondolkodott már el azon, hogy belevágjon-e?
Képzeljük csak el: rugalmas munkaidõ, több idõ a szeretteinkre, jobb életszínvonal
és életvitel, stb. De elõbb el kell döntenünk, hogy a megfelelõ személyiségjegyekkel
rendelkezünk-e! Ahhoz, hogy sikeresen vezethessük saját vállalkozásunkat, a
személyiségjegyek és képességek széles skálájára lesz szükségünk. Mielõtt belevágnánk,
bizonyosodjunk meg róla, hogy képesek is leszünk rá.
Szinte már alig akad olyan weboldal ahol valamilyen
formában ne lenne jelen online videó. Sokan csak szórakozásra használják, akad
azonban jó néhány olyan leleményes vállalkozó, aki komoly profitra tesz szert
a segítségével. Cikkünkbõl megtudhatja mire érdemes figyelnie, ha egy minden
igényt kielégítõ online videó kampányt szeretne készíteni.
A kötelezõ könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelõvel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelõk helyzetérõl.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínûleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségrõl, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...